Değişim süresi kaç gündür?
Tüketiciler, mesafeli satış sözleşmelerinde (örneğin internet veya telefonla yapılan satış sözleşmelerinde) 14 gün, kapıda satış sözleşmelerinde 14 gün, taksitli satış sözleşmelerinde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?
Kanun veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan zamanaşımı süresi iki yıldır ve ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren başlar.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.
Ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesini isteme hakkı nedir?
4077 sayılı Kanunun 4. maddesine göre; malın ayıplı olması halinde tüketici, bedel iadesini, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini veya ayıplı malın bedelinden indirim yapılmasını veya ücretsiz onarımını isteme gibi sözleşmeden dönme haklarına sahiptir.
Mağazadan alınan ürün kaç gün içinde değiştirilebilir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Ayıplı ürün iade süresi ne kadardır?
Evet, satın alınan ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde bedel iadesi, ayıpsız muadili ile değiştirme, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma, malı ayıpsız bir malla değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.
Ayıplı mal durumunda tüketici hakları nelerdir?
Ayıplı maldan kaynaklanan seçenekler: Müşteri, malı geri vermeye, ayıpsız yenisi ile değiştirilmesini, ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme ve ücretsiz onarımını isteme hakkına sahiptir; ancak bu durumda orantısız bir harcama yapılmazsa, tüm masraflar satıcıya aittir.
Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Ayıplı mal için hangi dava açılır?
Kusurlu mal nedeniyle tazminat talebinde bulunmak için davacının ikametgahının bulunduğu yerdeki mahkemeye başvurması gerekir. Bu tür davalarda tüketici mahkemesi yetkilidir. Başvuranın tüzel veya gerçek kişi olması başvuru ilkelerini veya başvurunun yapıldığı mahkemeyi değiştirmez.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.
Ayıpsız misliyle değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız eşdeğer bir ürünü teslim ederek ve uğradığı zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı sözleşmeden cayma hakkını kullanırsa, hakim, koşullar bunu haklı kılmadığı takdirde, satılan malın onarılmasına veya satın alma bedelinin düşürülmesine karar verebilir.
Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye tesliminden itibaren iki yıl içinde tüketici hakem heyetine başvurulması gerekir.
Değişim hakkı kaç gündür?
İade süresi (cayma hakkı) kaç gündür? Alıcı; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, alıcı, malı teslim aldığı tarihten itibaren on dört gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sonuç doğurmadan ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Ayıplı mal zamanaşımı süresi ne kadardır?
(4) Ayıp daha önceden sorumluluğun konusu olmamışsa, ayıplı üründen doğan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, ürünün tüketiciye tesliminden itibaren iki yıllık zamanaşımı süresine tabidir. Konut ve tatil amaçlı gayrimenkullerde bu süre beş yıldır.
Değişim fişleri kaç gün geçerli?
Kullanılmamış, açılmamış, işaretlenmemiş ve hasar görmemiş ürünleri fatura tarihinden itibaren 30 gün içinde değiştirebilir veya iade edebilirsiniz. Kullanılmış, işaretlenmemiş ve değiştirilmiş ürünlere ilişkin talepler 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında incelenecektir.
Alınan ürün 14 gün iade edilir mi?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre satın aldığınız ürünü iade etme hakkınız bulunmaktadır. İnternet üzerinden satın aldığınız ürünlerde cayma hakkınızı kullanabilirsiniz. Yasa gereği siparişinizi 14 gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden iade edebilirsiniz.
LC Waikiki değişim süresi kaç gün?
Ancak LC Waikiki mağazalarımızda kullanılmamış ve hasar görmemiş ürünlerin fiş veya fatura ibraz edilmesi halinde 30 güne kadar değişim/iade desteğimiz bulunmaktadır. Ürün satışta olmasa bile müşteri memnuniyeti için bu süre 60 güne kadar uzatılmaktadır.
Civil değişim süresi kaç gün?
Ürün değişimi ve süresi Online mağazamızdan satın aldığınız ürünleri faturanızın ibraz edilmesinden itibaren 30 gün içerisinde değiştirebilirsiniz. Ayrıca ürünlerinizi faturanızla birlikte size en yakın mağazamızdan da değiştirebilirsiniz.