Çağrı merkezi OB ne demek?
Çağrı merkezlerinde çalışan back office müşteri temsilcileri müşterilerle yüz yüze görüşme yapmazlar. Sadece arka planda çalışan ve müşteriyle konuşan çalışanlara destek olan çalışanlardır.
Inbound ne iş yapar?
Gelen, bir markanın veya işletme müşterisinin müşteri temsilcilerine ulaşmak için yaptığı arama türünü ifade eder ve kullanıcının müşteri hizmetlerine yaptığı aramayı tanımlar. Bankalar ve büyük şirketler bu arama yönteminden faydalanır.
Çağrı merkezi AHT nedir?
Ortalama Görev Süresi (AHT) AHT, çağrı merkezi personel seviyelerini belirlemede ana faktördür. Her bir çağrının ne kadar süreceğini bilmek, yöneticilerin temsilcilerini planlamalarına yardımcı olur. Amaç, iş yükünün bunaltıcı hale gelmemesini sağlamaktır.
Çağrı merkezi terimleri nelerdir?
Çağrı merkezinde en sık kullanılan kısaltmalar nelerdir? ÇM (Çağrı Merkezi) … AR (Cevap Oranı) … ASA (Ortalama Cevap Hızı) … AHT (Ortalama İşleme) Süresi – Ortalama İşleme Süresi) … ACD (Otomatik Çağrı Dağıtıcısı)Daha fazla makale…•23 Şub 2022
Ob arama ne demek?
Çağrı merkezinden gelen çağrıya giden çağrı denir. Bunlar genellikle bir çalışanın müşteri temsilcisi (acenta) olarak potansiyel bir müşteriye ulaşmak ve satış yapmak (tele satış) veya mevcut müşterilere bilgi sağlamak veya yeni hizmetler sunmak için yaptığı çağrılardır.
Çağrı merkezi SL ne demek?
4) Hizmet Seviyesi (SL) Çağrı merkezinizin hizmet seviyesi, bekleme süresi ile kuyruktan gelen çağrıları yanıtlama süresi arasındaki oran olarak hesaplanır. Bu, en temel çağrı merkezi ölçümlerinden biridir. Müşteri temsilcilerinin çağrılara yetişip yetişemediğini belirlemek için kullanılır.
Incoming ne iş yapar?
İngilizcede kullanılan “incoming”, “inbound”, “handling”, “reception” terimleri Türkçeye selamlama olarak çevrilir. Karşılama seyahat acenteleri, ülkelerindeki turistlere bölgelerinde tur satan yabancı tur operatörlerine hizmet sağlar.
Outbound ve inbound nedir?
Gelen pazarlamanın temel özelliği, dijital teknolojiler kullanılarak müşterileri markaya “çekmeye” dayanmasıdır. Öte yandan, giden pazarlama, televizyon, radyo, açık hava ve sosyal medya gibi kitle iletişim araçları aracılığıyla müşterilere (veya tüketicilere) ulaşmaya dayanır.
İnbound call ne demek?
Gelen çağrı merkezi, öncelikli olarak gelen telefon görüşmelerini ele alan bir çağrı merkezi türüdür. Gelen çağrı merkezleri genellikle teknik destek, satış, müşteri hizmetleri ve randevu planlama gibi çok sayıda gelen müşteri araması alan şirketler tarafından kullanılır.
Acht ne demek çağrı merkezi?
Ortalama yanıt hızı (ASA: Ortalama Cevap Hızı) Ortalama çağrı süresi (ACHT: Ortalama Çağrı İşleme Süresi) Ortalama çağrı sonrası çalışma süresi (ACW: Çağrı Sonrası Çalışma)
FCR ne demek çağrı merkezi?
İlk Çağrıda Çözüm (FCR), çağrı merkezi temsilcilerinin müşterilere ilk temasta doğru çözümü sunmada başarılı olup olmadıklarını gösterir.
Çağrı merkezi asa ne demek?
Örneğin; Hizmet Seviyesi’nin yakın kuzeni olan Ortalama Cevap Hızı’nı (ASA) ele alalım (çünkü aynı veriden gelmektedir). ASA, çağrı merkezi tarafından cevaplanan tüm çağrıların cevaplanması için geçen ortalama süredir ve adından da anlaşılacağı gibi bir “ortalama”dır.
Çağrı merkezinde hold ne demek?
Çağrıyı beklemeye alma Müşteriyle görüşme sırasında, müşteri hizmetleri temsilcisi gerekli gördüğü takdirde çağrıyı beklemeye alabilir.
ACD nedir anlamı?
Otomatik çağrı dağıtımı, sistemdeki önceden tanımlanmış tanımları kullanarak gelen çağrıları en uygun şekilde en kısa sürede dağıtan bir yazılımdır. Birçok yerde basitçe ACD (Otomatik Çağrı Dağıtımı) olarak adlandırılır.
Çağrı merkezinde acht ne demek?
Bu, çağrı merkezinde çalışan bir müşteri temsilcisinin ortalama görüşme süresidir.
Çağrı SS isteği nedir?
Eş izleme: Bir müşteri temsilcisi geri bildirim amaçlı başka bir temsilciyi izler. Çağrı SS isteği: Çağrı merkezi aramaları sırasında, kişiden bazen müşteri temsilcisine ekran görüntüsü göndermesi istenir.
Çağrı merkezi hold nedir?
Çağrıyı beklemeye alma Müşteriyle görüşme sırasında, müşteri hizmetleri temsilcisi gerekli gördüğü takdirde çağrıyı beklemeye alabilir.
AHT nasıl düşürülür?
Bir çağrı merkezinin ortalama işlem süresi, süreçlerde, teknolojide ve temsilci becerilerinde (eğitim) iyileştirmeler uygulanarak azaltılabilir. AHT’yi azaltmanın bir diğer yolu, temsilcilere (otomatik) bilgi iletimini optimize etmektir, örneğin ilişkili müşteri verilerinin sunumuyla biletler sunarak.
Back office employee ne demek?
Arka ofis personeli, bir organizasyonun arka ofis operasyonlarından sorumlu kişidir.